سرنوشت رهبر شیعیان نیجریه در هاله ای از ابهام

سرنوشت رهبر شیعیان نیجریه در هاله ای از ابهام

برخی منابع از بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی توسط نیروهای امنیتی نیجریه خبر داده اند، با این حال از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه آنلاین لیدرشیپ نیجریه، در پی محاصره منزل مسکونی «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه در منطقه «گیلسو» شهر «زاریا» توسط ارتش این کشور درگیری های سنگینی در اواخر شب گذشته تا بامداد امروز در اطراف منزل وی بین نیروهای ارتش و اعضای جنبش اسلامی نیجریه موسوم به جنبش شیعیان صورت گرفته است.

گزارش های رسیده توسط دیگر منابع خبری اوضاع را در این منطقه وخیم اعلام کرده و منابع میدانی از شهادت و زخمی شدن نزدیک به ۵۰ نفر از شیعیان خبر داده اند که محافظان شیخ زکزاکی و برخی دیگر از رهبران این جنبش جزو شهدا می باشند. با این وجود هنوز خبر دقیقی از آمار کشته ها و زخمی های این یورش وحشیانه منتشر نشده است.

هر چند گزارش هایی از شهادت علی پسر رهبر شیعیان نیجریه نظامیان نیجریه ای محمد توری(Muhammad Turi ) رهبر مرکز اسلامی شهر کانو و مصطفی سعید ( Mustapha Sa apostrophe eed )، ابراهیم عثمان ( Ibrahim Usman)، جمعه گیلیما (Jummai Gilima) از نزدیکان زکزکی حکایت دارد، اما این خبر هنوز تایید نشده است.

بنا بر برخی گزارش های رسیده در این درگیری ها فقط زنان و کودکان که در شهر زاریا محل سکونت شیخ زکزاکی پناه گرفته اند به شهادت نرسیده اند.

در حالی که منابع خبری از بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی توسط نیروهای امنیتی این کشور خبر داده اند اما برخی منابع اعلام کرده اند از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

منابع نزدیک به ارتش نیجریه مدعی شده اند که علت محاصره منزل رهبر شیعیان نیجریه تلاش نافرجام یکی از اعضای جنبش اسلامی برای ترور رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور بوده است، این در حالی است که سال گذشته هم نیروهای مسلح نیجریه با حمله به مراسم روز قدس در این کشور پسران شیخ زکزاکی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

کد خبر 2998869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha